Forum www.p19.fora.pl Strona Główna www.p19.fora.pl
Przedszkole nr 19 im.Juliana Tuwima w Żorach
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE ANALIZĘ I SYNTEZĘ SŁUCHOWĄ

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.p19.fora.pl Strona Główna -> zabawy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yamaha8000
Administrator
Administrator


Dołączył: 17 Kwi 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: śląsk

PostWysłany: Śro 18:39, 21 Kwi 2010    Temat postu: ĆWICZENIA USPRAWNIAJĄCE ANALIZĘ I SYNTEZĘ SŁUCHOWĄ

Ćwiczenia wrażliwości słuchowej (koncentracji na bodźcu słuchowym, rozróżnianiu dźwięków, pamięci słuchowej):
Wysłuchiwanie i rozróżnianie dźwięków dochodzących z otocznia i ich lokalizacja (szmery, kroki, stuknięcia, itp.)
Różnicowanie i rozpoznawanie odgłosów przyrody, zwierząt, ludzi, z kasety magnetofonowej („Odgłosy”). Po wysłuchaniu dziecko może powiedzieć co słyszało lub wskazać obrazek, albo też naśladować ten dźwięk.
Rozpoznawanie i nazywanie dźwięków - zabawa „Co mam w pudełku”. Razem z dzieckiem wkładamy do pudełka różne rzeczy (np. gwoździe, kamyk, groch, cukier) potrząsamy, dziecko słucha i stara się rozpoznać.
Zabawa „Kto powiedział dzień dobry” – odwrócone dziecko rozpoznaje głosy kolegów, koleżanek.
Można wcześniej nagrać głosy kolegów i znajomych na taśmę i polecić dziecku aby odgadywało ich imiona.
Ćwiczenia rytmiczne (koncentracji na bodźcu słuchowym, analizy słuchowej, koordynacji słuchowo-wzrokowo-ruchowej)
Odtwarzanie struktur rytmicznych. Przed dzieckiem leżą klocki i umawiamy się, że będziemy je układali zgodnie z podanym rytmem. Klocki ułożone blisko siebie- rytm szybki, klocki dalej od siebie- rytm wolny. Np. 000 000 000

0 0 0 0 0 0 0 0

00 00 00

zabawy ruchowe ze śpiewem, klaskaniem, graniem na instrumentach perkusyjnych

Ćwiczenia słuchu fonemowego, analizy i syntezy słuchowej. Ćwiczenia te mogą być prowadzone z pomocami konkretno - werbalnymi ( obraz + nazwa + wyraz).
Ćwiczenia prawidłowego przeprowadzenia syntezy głoskowej. Nauczyciel (dorosły) mówi wyraz głosując, a dziecko odgaduje co nauczyciel (dorosły) powiedział, lub wskazać odpowiedni obrazek. Np.
- k- o- t /kot/

- r- y- b- a /ryba/

- o- k- n- o /okno/

Zabawa w kończenie wyrazów. Nauczyciel (dorosły) mówi początek wyrazu, a dziecko kończy. Można posługiwać się obrazkami i wówczas dziecko znajduje wszystkie obrazki zaczynające się na daną sylabę. Np. ma......
Ko....

Ba.....

Ta...... i inne

Dobieranie par obrazków (wyrazów) zaczynających się daną głoską. Np. a jak............
d jak.............

k jak............

m jak............

Rozpoznawanie wszystkich głosek w wyrazach i układanie takiej ilości klocków ile jest głosek. Np.
- smok - 0000

- mama - 0000

- oko – 000

- lalka - 00000 itp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.p19.fora.pl Strona Główna -> zabawy Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin